Մրցակիցների վերլուծություն. ուղեցույց

Մրցակցային վերլուծությունը մրցակիցների ուսումնասիրության գործընթացն է: Թե կոնկրետ ինչ պետք է վերլուծել, կախված է բիզնեսի նպատակներից: Սա կարող է լինել առևտրային առաջարկի, գնագոյացման, տեսականու, հաճախորդների հետ հարաբերությունների, շահույթի, շրջանառության, հավատարմության ծրագրերի, բաշխման ուղիների և գովազդի վերլուծություն: Վերլուծության նպատակների, մեթոդների և նշանակության մասին կխոսենք Բրենդոնի բլոգում։

Մրցակիցները լինում են՝

● Ուղղակի - առաջարկեք նույնական ապրանքներ և ծառայություններ: Օրինակ, GG-ն և Yandex Taxi-ն ուղղակի մրցակիցներ են:

● Անուղղակի - առաջարկել նմանատիպ ապրանքներ և ծառայություններ: Օրինակ, KFC-ի համար անուղղակի մրցակից է Tashir Pizza-ն: Երկու ապրանքանիշերն էլ առաջարկում են արագ սնունդ, լուծում սնուցման խնդիրը, բայց տարբեր ձևերով։

● Փոխարինող - առաջարկում են տարբեր ծառայություններ, բայց կարող են փոխարինվել միմյանցով: Օրինակ՝ կա շախմատ խաղալու հավելված՝ ուղեղը լավ վիճակում պահելու համար։ Այն մրցակցում է կրթական և ժամանցային հավելվածների հետ, որոնք ամեն օր սովորեցնում են ձեզ նոր իսպաներեն բառ կամ ճապոնական բառի գլուխկոտրուկներ: Այս բոլոր հավելվածները ուղեղն ակտիվ են պահում և օգնում են նոր բաներ սովորել, մեկը հեշտությամբ փոխարինվում է մյուսով։

Կարևոր է վերահսկել բոլոր մրցակիցների ակտիվությունը, հատկապես ուղղակի և «փոխարինող»: Հիմնական մրցակիցների վերլուծությունը անհրաժեշտ է բիզնես սկսելու մասին ճիշտ որոշում կայացնելու, արտադրանքի առավելությունները ձևակերպելու, գներ սահմանելու, մարքեթինգային ռազմավարություն մշակելու, ոլորտում նորամուծություններ մտցնելու համար։Որքան լավ է բիզնեսը հասկանում իր մրցակիցներին, այնքան ավելի հեշտ է նրանցից հեռանալը և այնպիսի ապրանք պատրաստել, որն ավելի շատ դուր կգա սպառողներին:

Մրցակիցների վերլուծության պլանը բաղկացած է հինգ քայլերից.

  • որոշեք ուսումնասիրության նպատակը և խնդիրները
  • պատրաստեք մրցակիցների ցուցակը վերլուծության համար,
  • հավաքեք տեղեկատվություն մրցակիցների մասին՝ ըստ սահմանված չափանիշների,
  • դասակարգեք տվյալները,
  • մշակեք հաշվետվություն։

Վերլուծության պատրաստում

Նպատակադրում․ նախ պետք է ձևակերպել նպատակներ և հասկանալ, թե ինչ անել վերլուծության արդյունքների հետ: Հետազոտության մեթոդի և առարկայի ընտրությունը կախված է մրցակիցների վերլուծության նպատակներից և ակնկալիքներից: Օրինակ, եթե խնդիր է դրված նոր ապրանք մտցնել շուկա, ապա պետք է ուսումնասիրեք.

● շուկայում տվյալ ապրանք մատակարարողներին,

● մրցակիցների դիրքավորումը և մարքեթինգային հաղորդակցությունը,

● մրցակիցների արտադրանքի վերաբերյալ սպառողների կարծիքները:

Վերլուծության համար մրցակիցների ընտրություն․ կարող են լինել հարյուրավոր կամ հազարավոր մրցակիցներ, բայց պետք չէ բոլորին ուսումնասիրել: Դուք պետք է ընտրեք նրանց, ովքեր հետաքրքիր են շուկայական մասնաբաժնի, հաճախորդների գնահատականների, գնագոյացման, արտադրանքի առանձնահատկությունների շնորհիվ: Շուկայում «փոխարինող» մրցակիցներ որոնելու համար հարկավոր է օգտագործել Jobs to Be Done շրջանակը՝ սա մի տեխնիկա է, որն օգնում է հասկանալ, թե ինչ է պետք պոտենցիալ հաճախորդներին՝ խնդիրները լուծելու համար: Շրջանակի հետ աշխատելու համար դուք պետք է անցկացնեք առնվազն 10  հարցազրույց օգտատերերի հետ, այնուհետև լրացնեք աղյուսակ՝ պատասխաններով, թե ինչ աշխատանքի համար են մարդիկ գնում ապրանքը, ինչի են ուզում հասնել։

Չափանիշների և շուկայի վերլուծության մեթոդի ընտրություն․ ուսումնասիրությունից առաջ վերջին փուլը մրցակիցների վերլուծության չափանիշների ձևակերպումն է: Եթե ​​դուք ուսումնասիրում եք արտադրանքի գիծը, ապա պետք է ուշադրություն դարձնեք առևտրի առաջարկի, գների և օգտագործման պայմանների վերլուծությանը: Եթե ​​վերլուծությունը նվիրված է վաճառքի ուղիներին, ապա կարևոր է ուսումնասիրել սպառողի հետ շփման բոլոր կետերը՝ կայքը, սոցիալական ցանցերը, ընկերության աշխատակիցների հետ շփումը։

Մրցակիցների վերլուծության մեթոդներ

SWOT վերլուծություն

Մրցակցային վերլուծության տեսակ, որը բացահայտում է բիզնեսի հիմնական հնարավորություններն ու մարտահրավերները, առավելություններն ու թերությունները:

Որպեսզի սուբյեկտիվ տեսակետը չազդի մրցակիցների վերլուծության արդյունքների վրա, SWOT վերլուծությունը պետք է իրականացվի արտաքին խորհրդատուի կողմից: Բացի վերլուծությունից՝ ընկերության կամ ծառայության ուժեղ և թույլ կողմերի վերաբերյալ տվյալները կարող են քաղվել հաճախորդների հարցումներից և մանրամասն հարցազրույցներից: SWOT վերլուծության արդյունքները կարող են օգտագործվել մարքեթինգային ռազմավարության, գովազդային արշավների և դիրքավորման նպատակներն ու խնդիրները սահմանելու համար:

Փորթերի մեթոդ

Հայեցակարգի հեղինակ Մայքլ Փորթերն առաջարկել է վերլուծել բիզնեսի և մրցակիցների վիճակը հինգ ոլորտներում՝ մատակարարներ, մրցակիցներ, նոր խաղացողներ, գնորդներ և փոխարինող ապրանքներ:

Մատակարարի ճնշումը․ եթե ​​ոլորտում մատակարարները շատ չեն, ապա նրանք են որոշում շուկայում խաղի կանոնները։ Սա կարող է դժվարացնել նոր բիզնես սկսելը կամ գոյություն ունեցողը զարգացնելը:

Սպառողների ճնշումը․ սպառողների կարիքներն ու ցանկությունները որոշում են բիզնեսի դիրքը շուկայում: Այս ուղղությամբ նրանք վերլուծում են, թե ինչպես են սպառողները կապված ապրանքի կամ ծառայության հետ, որքան հեշտությամբ կարող են դրանք փոխել մրցակցային առաջարկների:

Գործող մրցակիցների ճնշումը․ սա խաղացողների քանակի, նրանց առաջարկների, աճի ներուժի, դեմպինգի սպառնալիքի վերլուծություն է։

Հնարավոր մրցակիցների ճնշումը․ սա նոր մրցակիցների առաջացման ռիսկի վերլուծություն է: Վերլուծվում են նոր խաղացողների մուտքի հաճախականությունը, պայմանները, որոնք պետք է պահպանվեն շուկա մուտք գործելու համար և խոչընդոտները։

Փոխարինող ապրանքների ճնշումը․ սա մրցակիցների կողմից այնպիսի ապրանքներ և ծառայություններ ստեղծելու հնարավորության ուսումնասիրությունն է, որը կարող է փոխարինել գոյություն ունեցող բիզնեսին։
 

Մրցակիցների վերլուծության արդյունքները ամփոփվում են աշխատանքային փաստաթղթում և ներկայացվում ընկերության թոփ-մենեջերներին: Շուկայի վերլուծության արդյունքները կարող են ազդել գովազդային արշավների, հաղորդակցության ռազմավարության, ապրանքանիշի դիրքավորման վրա։ Ընկերությունը կարող է ճշգրտել գները,ավելացնել նոր ապրանքներ կամ հեռացնել դրանց շրջանառությունից: Մրցակիցների հետազոտությունը շարունակական գործընթաց է: Մրցակցային վերլուծության էությունը կայանում է նրանում, որ միշտ իմանալ, թե ուր է շարժվում շուկան, ինչ են անում մրցակիցները, ինչպես են փոխվում լսարանի շահերը: Վերլուծության արդյունքները պետք է պարբերաբար թարմացվեն՝ եռամսյակը կամ տարին մեկ անգամ։ 
Դե ինչ, շարունակեք հետևել Բրենդոնի բլոգին, ինչպես նաև ընթերցեք <<13 օգտակար խորհուրդ՝ վերցված մարքեթինգային գրքերից>> բլոգը։